05 August 2010

Nikah di Hat Yai, Songkhla.

Ramai yg tertanya-tanya bagaimana kalau kita nak menikah di Thailand. Saya juga satu ketika dulu bertanya soalan yang sama. Banyak blog yg menceritakan sebahagian dari cara-caranya tetapi hampir kesemua menawarkan perkhidmatan ini dengan kos. Kos yg kadang-kadang tidak munasabah.

Saya akan menceritakan pengalaman saya sendiri menikah di sana dengan tidak menggunakan perantara. Pernikahan yg berlangsung di pejabat Majlis Agama Islam Wilayah Songkhla sendiri dan disahkan oleh Konsulat Malaysia di Songkhla dengan kos perbelanjaan TAK SAMPAI RM1000  pun. Saya ingin membantu anda merancang perjalanan sendiri tanpa perlu rasa takut atau tertekan. Perjalanan yang hanya memakan masa hanya 1 atau 2 hari bergantung pada pilihan anda. Kesemua urusan boleh anda selesaikan dalam masa tersebut. Segala keputusan dan pilihan anda buat sendiri tanpa perlu rasa ragu-ragu.

Saya bukan agen nikah dan langsung tak minat nak jadi agen. Apa yg saya nak buat hanyalah berkongsi maklumat dan pengalaman saya supaya mereka yg berminat dan berhajat boleh berbuat demikian. Supaya anda boleh menilai sendiri betapa mereka-mereka ini sebenarnya menangguk di air yg keruh....

Kerana kesuntukan masa, saya akan sambung dalam beberapa hari lagi......

8 comments:

  1. mana ada menangguk di air keruh. berapa sangat rm2k berbanding maruah, kan. la ni siap ada ebook pasal nikah siam hanya rm50. cuma membantu bagi info.

    link bawah ini bukan ebook malahan rm500 jer servicenya. patut anda maki mat2 tupai sebab bangga dapat selaput rm10k hanya bayar untuk mee goreng rm10 jer.

    http://nikah-siam-berkat.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. BLOG INI BANYAK MEMBANTU..SAYA TELAH PN BERNIKAH MINGGU LEPAS..SAYA ADA KONGSI PENGALAMAN DI BLOG..
      http://nikahsongkhlasendiri.blogspot.com/

      Delete
  2. Saya bukan agen nikah dan langsung tak minat nak jadi agen

    jadi agen islam/pahala, apa salahnya. tak semua orang jenis yang adventurous & budget.

    ReplyDelete
  3. WA BARU TERINGAT

    KADANG2 KELAKAR LAH LU, BEB...

    YELAH, NAK KONDEM SINDIKET KONON.

    GOVERNMENT SIAP NAK TANGKAP ORANG YANG P NIKAH SIAM LAGI!

    ADA PERASAN?

    SO BETTER KITA UNITED. NASIHAT AGEN AGAR JANGAN SANGAT UNTUNG BERLEBIHAN SEBAB USAHA INI LEBIH KEPADA SELAMATKAN MUSLIM DARI MAKSIAT.

    ReplyDelete
  4. from TARIKAT NOHIYAH
    to elmyda@gmail.com,
    wanzarma@yahoo.com.my,
    Mahkota2009@gmail.com,
    BCN3876@yahoo.com
    date Tue, Sep 7, 2010 at 11:44 AM
    subject patut lama kita saman si khalil nih sebelum dia jadi mufti johor pulak, setuju geng2 agen nikah siam BERTAULIAH semua?
    mailed-by gmail.com

    hide details 11:44 AM (0 minutes ago)

    http://hebatnya-yahudi.blogspot.com/2010/09/pabila-marahkan-nyamuk-rumah-dibomnya.html

    * pelik, pegawai agama daerah kluang cakap tak serupa bikin... kata p siam kos tinggi namun bayar rm3k mampu padahal ke sana cuma rm1k!

    ReplyDelete
  5. http://kahwinthaibest.blogspot.com/


    jom .....

    ReplyDelete
  6. http://nikahthailandsendiri.blogspot.com/2014/10/nikah-thai-sendiri-part-1.html?m=1 boleh laa follow blog ni..bg step by step pngalmn sndiri.sblom pegi rujuk blog ni jgak.

    ReplyDelete
  7. TERIMA KASIH..BANYAK MEMBANTU..SAYA TELAH PN BERNIKAH MINGGU LEPAS..SAYA ADA KONGSI PENGALAMAN DI BLOG..
    http://nikahsongkhlasendiri.blogspot.com/

    ReplyDelete

Sila baca semua komen kerana ianya juga mempunyai informasi dan pengalaman dari pembaca-pembaca yang lain yang boleh membantu menjawab hampir kesemua soalan anda.

Please read all the comments because it also contains useful informations and experiences from previous readers of this blog that can help answer almost all your questions. Use Google Translate for those who do not understand Malay.

Total Pageviews

Powered By Blogger